Huisregels / Voorwaarden

Huisregels / Voorwaarden

Het is ons streven om met u een goede en langdurige relatie op te bouwen. Het is te allen tijde ons doel om de beste kwaliteit en zorg te leveren, zoals u dat van ons mag verwachten. Om u van de beste zorg te kunnen voorzien hebben wij uw inzet nodig. De kwaliteit van zorg is namelijk in hoge mate afhankelijk van goede communicatie en onderling vertrouwen. Wij vertrouwen op uw begrip voor de volgende punten:

  • Afspraken:
    Natuurlijk begrijpen we dat u een afspraak nooit opzettelijk annuleert. We houden echter wel rekening met de afspraak in onze planning. Wanneer mogelijk vragen we u dan ook een afspraak minimaal 24 uur van te voren te annuleren. Mocht dit voor u niet mogelijk zijn dan zijn wij helaas genoodzaakt om een bedrag van € 17,50 per 10 minuten gereserveerde behandeltijd in rekening te brengen.  Belangrijk voor u om te weten is dat deze kosten niet zijn te verhalen bij uw zorgverzekering.
  • Deelbehandelingen:
    Indien u deelbehandelingen door een andere tandarts buiten onze praktijk laat uitvoeren zijn wij niet verantwoordelijk voor en aansprakelijk bij eventuele klachten die voortvloeien of voort kunnen vloeien uit deze behandelingen. Wij kunnen uw adviseren aangaande zorg buiten onze praktijk.
  • Polisvoorwaarden:
    Twijfelt u of de kosten van de behandeling door uw zorgverzekeraar worden vergoed, vraag dan een kostenbegroting aan bij uw tandarts en informeer bij uw zorgverzekeraar over de eventuele vergoeding. Dit voorkomt teleurstelling en misverstanden achteraf.
  • Klachtenregeling: Wij streven naar een goede en langdurige relatie met u. Heeft u onverhoopt toch een klacht of is er onvrede over bepaalde zaken bespreek dit dan met uw tandarts. Mochten wij er samen niet uitkomen dan zijn wij aangesloten bij de ANT en KNMT-klachtenregeling voor patiënten. U kunt dan telefonisch advies en informatie inwinnen.De ANT-Klachtencommissie, tel: 020-2374750 of mailen naar kc@ant-tandartsen.nl

    De KNMT-Klachtencommissie is geregeld via het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP), tel.0900 20 25 012, € 0,90 per gesprek. Het TIP is opgericht door de KNMT. De TIP-medewerker kan met u meedenken hoe u het beste met uw tandarts in gesprek kunt gaan en geeft u hiervoor tips en handvatten.

Om u te behoeden voor overbodige behandelingen is een regelmatig bezoek aan de tandarts onontbeerlijk voor het behoud van uw gebit. Wij pleiten dan ook voor een  halfjaarlijks onderzoek voor alle patiënten.